Tijdens de Dutch Design Week 2017 wordt de volgende stap in het meten van emoties gedemonstreerd door het audiovisuele meesterwerk AURA, dat is ontwikkeld door Eaglescience, Studio Nick Verstand, VPRO Medialab, TNO, Salvador Breed, Naivi and the Effenaar.
AURA
De AURA installatie toont emoties in een zichtbare vorm. De emotionele ervaringen van de deelnemers worden omgezet in een organische, pulserende, driedimensionale lichtcreatie die variëren in kleur, intensiteit en vorm. Een geluidscompositie beïnvloedt de deelnemers in het laten zien van het niveau in de individuele ervaringen.

Het meten van emoties
Project Brainwave was het eerste project dat emoties mat in een laboratorium. Afgelopen jaar tijdens het Amsterdam Dance Event en de Frankfurther Buchmesse was de technologie verplaatst naar een minder gecontroleerde omgeving. Tijdens de Dutch Design Week verplaatst AURA deze technologie naar consumentenelectronica en draagbare apparaten, om de ervaring comfortabeler te maken.
Dutch Design Week
AURA is de eerste van de vier applicaties dat ontwikkeld wordt voor het meten van emoties in een nieuw project door Eaglescience, TNO en de Effenaar. Tijdens de Dutch Design Week onderzoekt VPRO Medialab “We weten hoe jij je voelt” – de applicaties van de draagbare technologie en data van emoties. AURA is het hart van deze expositie.
Dutch Design Week
21 – 29 oktober 2017
The Effenaar, Dommelstraat 2, 5611 CK Eindhoven
info@effenaar.nl
VPRO Medialab ” We Know How You Feel”
25 oktober 2017
19.00-22.00
The Effenaar, Dommelstraat 2, 5611 CK Eindhoven
info@effenaar.nl